Legendarne szlaki i kierunki krajowych podróżników

Wedle inauguracyjnych respektów, koszt powtórnego otwarcia najdłuższego połączenia kolejowego w Europie, zamknął się kwotą przeszło miliarda euro. Inwestycja ta, łącząca szlakiem kolejowym Londyn z Turcją, jest rozpoczęciem do legendarnego już połączenia na tej samej trasie w czasie międzywojennym. To przykre, dziesięciolecia zamkniętych granic pomiędzy indywidualnymi krajami, nienajlepsza infrastruktura kolejowa oraz spychanie kolejnictwa na boczny tor, spowodowały, iż połączenie to na początku lat dziewięćdziesiątych zlikwidowano. Naturalnie prędko zapełniono tą lukę licznymi połączeniami autobusowymi oraz lotniczymi, jakkolwiek nie było to już to samo. Kolej z Londynu do Turcji nieodłącznie powiązana była albowiem z luksusem oraz splendorem, jakich nie zagwarantuje dziś żaden środek lokomocji.

Wagony o najważniejszym stopniu wykończenia oraz wyposażenia wraz ze perfekcyjną obsługą oraz wyrafinowanymi daniami, jakie podawano dla pasażerów, pozostają do dziś niedoścignionym wzorcem, do jakiego wszyscy chcą zmierzać. Inwestorzy, za pomocą jakich udało się w zeszłym miesiącu reaktywować to połączenie, liczą się z początkowo małym zainteresowaniem własną ofertą – znacznie więcej o tym na stronie internetowej co robić w Kuala Lumpur. Polskie wybrzeże liczy sobie ponad sześćset kilometrów. Mimo, że przenigdy nie byliśmy morską mocą, zamiłowanie rodaków do nadmorskich podróży było przyzwoicie znane od wieków. Niemniej jednak dopiero w ostatnim dziesięcioleciu, można ogłosić, iż nasza idealna żegluga pasażerska złapała wiatr w żagle.

W poprzednim roku statki, jakie zaokrętowały do krajowych portów dalekomorskich, przewiozły ponad osiem milionów pasażerów. Świadczy to, że w przeciągu dekady dziesięciokrotnie częściej podróżujemy w ten sposób. W obszernej mierze jest to spowodowane zarówno polepszającemu się poziomowi stworzonego przez nas życia, jak i wielomiliardowymi inwestycjami w portowe nabrzeża jak oraz statki. Unijne dotacje dopisują takim wydatkom, bowiem naturalnie morska żegluga pasażerska ma mieć w unijnym budżecie priorytet. Wspólnota pragnie równolegle rozwinąć w ten sposób turystykę oraz regiony nadmorskie w Unii. Poza tym transport morski jest jednym z najbardziej przychylnych dla środowiska naturalnego, bo w przeliczeniu na jednego pasażera, zużywa on ośmiokrotnie mniej paliwa niż dla przykłady pojazd. Wolno już ujrzeć pierwsze rezultaty takich inwestycji nad polskim wybrzeżem.

Dodaj komentarz