Grillowanie oraz zdrowe dania – wypróbuj, jakim sposobem gotować

By dieta była skuteczna, niezbędne jest spełnienie kilku warunków – najważniejsze jest to, by przekazać organizmowi to, co jest mu wymagane, a w takim razie nie głodzić go, a zmienić styl jedzenia oraz dawać mu składniki odżywcze, jakie nie tuczą. Należy po pierwsze przyczynić się do straty wagi; po wtóre – przekazać systemowi niebezcelowych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Oszustwem jest, iż przechodząc na dietę, powinniśmy wykluczyć ze swojego jadłospisu pozornie szkodliwe tłuszcze oraz węglowodany – istotne jest, by przyjmować je w ostrożnych ilościach oraz z zachowaniem stosownych proporcji.

Każdy dietetyk powie nam, iż by schudnąć, powinniśmy wyeliminować z diety miarodajne towary m.in. soki cukrzone, smażone mięsa, białe pieczywo, rozgotowane makarony, smalec, słodycze, fast foody i alkohol. Odrzucenie tych wszystkich produktów może być trudne, właśnie dlatego należałoby skorzystać z profesjonalnych usług dietetyka, jaki zaoferuje nam wymienniki ulubionych potraw oraz doradzi, jakie towary jesteśmy w stanie jeść okazjonalnie, a jakie bezwzględnie wykluczyć z diety. O ile sprawa usunięcia fast foodów z codziennego menu nie podlega dyskusji, o tyle ze słodyczy nie powinniśmy rezygnować totalnie (dopuszcza się konsumowanie dwóch kostek ciemnej czekolady dziennie). Wyszukując porad dietetycznych oraz ekwiwalentów dla niezdrowych produktów, na pewno natkniemy się na podstawową listę obejmującą kolejno: ożywcze soki owocowe, otręby, kiełki zbożowe, chude wędliny (szynka) oraz mięsa (mięsa gotowane, z Grill Węglowy), ryby (o niskiej zawartości tłuszczu), owoce morza, kaszę gryczaną oraz jęczmienną, ryż brązowy, margarynę (w niedużych liczbach), oliwę z oliwek.

Jeżeli gra toczy się o mięso, trzeba wybierać jedynie mięso chude wywodzące się z indyka, kurczaka, cielęciny czy królika. Zalążkiem białka są również fasola, groch oraz ryby – w ciągu dnia powinniśmy zjeść chociaż jedną porcję któregoś w wymienionych produktów. Kolejnym detalem piramidy żywieniowej są cukry złożone, jakie dają nam energii na cały dzień. Cukry są zawarte w ciemnym pieczywie, kaszach, ciemnym pieczywie, płatkach i pyrach. Co istotne w artykułach zbożowych zawarty jest również błonnik, jaki wspomaga eliminować zalegające w jelitach resztki pokarmowe i zaparcia. A skoro o jelitach mowa, nie sposób nie wspomnieć o artykułach mlecznych – bakterie zawarte w fermentowanych przetworach (kefir, maślanka czy jogurt naturalny) zyskownie wpływają na pracę jelit, a zawarte w artykułach wapń oraz witamina D wzmacniają kości.

Dodaj komentarz